لوازم دیجیتال

هر انچه باید درباره s24 باید بدانید

گلکسی S مهم‌ترین سری گوشی هوشمند سامسونگ است که در واقع پرچم‌داران این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید محسوب می‌شوند. هر سال نیز شاهدیم که طی مراسمی به‌صورت رسمی از جدیدترین مدل‌های سری گلکسی S سامسونگ رونمایی می‌شود. سامسونگ برخلاف سال‌های گذشته، قصد دارد تا سری گلکسی S24 را زودتر از همیشه معرفی کند. تاکنون اطلاعات مختلفی از جمله مشخصات گلکسی S24 لو رفته است که در ادامه تمامی آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

 

مشخصات و امکانات سری S24 سامسونگ

 

هنوز به طور رسمی مشخص نیست که سامسونگ قصد اضافه کردن چه امکاناتی را به پرچمداران جدید خود دارد. با این حال، با توجه به تمرکز بیشتر شرکت‌های تکنولوژی بر روی هوش مصنوعی، انتظار می‌رود که سامسونگ در معرفی گلکسی S24 نیز همین رویکرد را ادامه دهد.

مشخصات و امکانات سری S24 سامسونگ| فروشگاه سورن

سامسونگ در گذشته چندین بار به استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرده و حتی از Galaxy AI رونمایی کرده است. شرکت قصد دارد تا با استفاده از مدل‌های یادگیری عمیق، نیز شناخته شده به عنوان Generative AI Model با نام Gauss، امکانات جدیدی را برای کاربران خود فراهم کند. این مدل یادگیری عمیق بر روی سه حوزه متن، کد و تصاویر تمرکز خواهد کرد.

استفاده از این مدل در مواردی مانند خلاصه سازی متن یا نوشتن ایمیل‌های مختلف کاربرد خواهد داشت. بخش دوم بیشتر برای کمک به توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها پیاده‌سازی شده است. در نهایت، بخش سوم روی ساخت و بهبود تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی تمرکز دارد. انتظار می‌رود که سامسونگ از این مدل یادگیری عمیق در بخش دوربین و بهبود تصاویر ثبت شده توسط آن، استفاده‌های مختلفی داشته باشد.

 

عملکرد گوشی سامسونگ سری گلکسی S24

 

بر اساس اطلاعاتی که فاش شده است، پردازنده‌های گوشی‌های جدید سامسونگ توسط کوالکام تولید می‌شوند. گوشی Galaxy S24 Ultra با چیپست Snapdragon 8th Gen مجهز شده است، اما اطلاعات دقیقی درباره پردازنده‌های گوشی S24 و S24+ در دسترس نیست. بر اساس شایعات، این دو گوشی احتمالاً با چیپست Exynos 2400 عرضه خواهند شد. اما لازم به ذکر است که تمامی اطلاعات ارائه شده در این مقاله، گمانه زنی رسانه‌ها است و ما نه این موارد را تأیید و نه رد می‌کنیم.

احتمالاً گوشی Galaxy S24 با رابط کاربری Android 14 و نسخه 6.0 One UI عرضه خواهد شد. باید منتظر ماند تا سامسونگ اطلاعات رسمی را منتشر کند و ببینیم چگونه این گوشی پرچمدار مورد علاقه‌ی طرفداران سامسونگ را شگفت‌زده می‌کند.

 

طراحی گوشی سامسونگ سری گلکسی S24

با توجه به توییت افشاگر معروف به نام Ice Universe، تصاویر رسمی گوشی‌های Galaxy S24 ،Galaxy S24 Plus و Galaxy S24 Ultra منتشر شده است. بر اساس این اطلاعات، سامسونگ به ترند طراحی آیفون‌های سال 2023 پیروی کرده است. به طور خاص، پنل پشتی نسخه استاندارد Galaxy S24 انحنایی دارد که باعث می‌شود دستگاه بسیار راحت‌تر در دست قرار گیرد.

همچنین، طراحی بخش‌های فریم، کلیدهای تنظیم صدا و دکمه پاور نیز قابل توجه است. حاشیه صفحه نمایش نیز کاهش یافته است که به کاربران امکان دسترسی به محتوای صفحه نمایش را بیشتر می‌دهد. بدنه نسخه‌های استاندارد و پلاس همچنان از آلومینیوم ساخته شده‌اند، اما نسخه Galaxy S24 Ultra از بدنه تیتانیومی استفاده خواهد کرد تا با سیاست‌های اپل همخوانی داشته باشد.

طراحی سری گلکسی S24 | فروشگاه سورن

با توجه به عدم تغییر در طراحی Galaxy S23 Ultra، به نظر نمی‌رسد که سامسونگ قصد تغییر طراحی Galaxy S24 Ultra را داشته باشد؛ اما تغییرات در طراحی نسل جدید پرچمداران سامسونگ امری غیرمنتظره نیست. احتمالاً گوشی موبایل Galaxy S24 Ultra بدنه‌ای از شیشه و آلومینیوم داشته باشد و پنل جلویی آن نیز توسط لایه گوریلا گلس ویکتوس 2 محافظت شود.
بر اساس اطلاعات منتشر شده در اینترنت، به احتمال زیاد سری Galaxy S24 سامسونگ از فریم تیتانیومی ساخته خواهند شد که این ماده می‌تواند مقاومت بیشتری داشته باشد.

طبق یکی از اخبار در اینترنت، شرکت کره‌ای که طراح ارشد کمپانی مرسدس بنز را استخدام کرده، مسئولیت طراحی گوشی‌های هوشمند سامسونگ را بر عهده گرفته است. از این خبر می‌توان نتیجه گرفت که دستگاه‌های سامسونگ در سال 2024 در طراحی جدید و جذابی قرار خواهند گرفت.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده در اینترنت، طراحی نهایی گوشی Galaxy S24 Ultra لو رفته است؛ پنل‌های خمیده حذفشده‌اند و به جای آن‌ها یک صفحه نمایش مسطح با حاشیه‌های بسیار باریک در نظر گرفته شده است. همچنین، سامسونگ از یک سیستم دوربین جدید برای Galaxy S24 Ultra استفاده خواهد کرد که شامل چندین حسگر با کیفیت بالا و قابلیت زوم اپتیکال بزرگ است.

در مورد مشخصات فنی گوشی‌های Galaxy S24، هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. اما با توجه به الگوی عرضه‌ی گذشته، می‌توان انتظار داشت که Galaxy S24 Ultra با برترین مشخصات فنی ارائه شود، مانند صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، پردازنده قدرتمند، سیستم دوربین حرفه‌ای و باتری بزرگ. همچنین، Galaxy S24 و Galaxy S24 Plus نیز با مشخصات فنی مناسبی عرضه خواهند شد، اما ممکن است کمی پایین‌تر از نسخه Ultra باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *